CROSSFIT / INTRO

Vores Cross Training består af flere forskellige muligheder, koncepter og hold.

Genereltpåvores Cross Training; laver vi dagens WOD (Workout Of the Day).

Holdet er for alle niveauer og mulighed for at skalere alle øvelserne. Har man brug for hjælp eller skalering, så kontakt endelig instruktørerne.

Holdet vil foruden dagens WOD; bestå af workouts, hvorinstruktøren vil sætter sit præg på sammensætningen; f.eks. ved styrke, cardio, teknik, gymnastik eller noget helt andet.

Instruktøren er der for DIN skyld og alle øvelser vil blive gennemgået så alle kan være med sikkerhedsmæssigt, forsvarligt – og udviklingsmæssigt.

Endvidere henvises til vores “Styrketræning og introhold, hvis man er nybegynder.

Cross Training – Booty ´n´Fatburner

Her er holdet, hvor stængerne, ballerne og lårbasserne bliver straffet – alt imens der bydes på en cardio WOD; eller denne er en integreret del af dagens træning.

En fed time; hvor man efterfølgende næppe har lyst til at sætte sig ned de efterfølgende dage.

Mave, balle, lår på vores Cross-facon!

Styrketræning & intro

Styrketræning & intro er i sin enkelthed et hold for dig, som gerne vil øge din muskelmasse og samtidig blive skarpere på din teknik. Og hvordan skal det så gøres?

Måden, som holdet fungere på er, at dagens træning bliver skrevet op på tavlen og derfra har vi så aftenens udgangspunkt.

Inden derpåbegyndes en øvelse vil denne, kort, blive demonstreret; samtidig vil hver øvelse blive ledsaget af hint, keypoints.

Hver øvelse bliver, som udgangspunkt, kørt helt færdig, før den næste begynder.

Vægten bestemmer man selv, så det er individuelt, hvor mange kilo, den enkelte står med, og der er mulighed for at udnytte pauserne til at få justere vægten.

Der tilpasses et repetitions ”flow”, som passer dig – og der er ikke travlt med at få gennemført øvelserne Ønsker du hjælp til teknikken, så markerer man og instruktørerne træder herefter til for at hjælpe.

Der bliver lavet mange fuldkropsøvelser, menogså isolationsøvelser bliver berørt.

Er man vild med burpees eller mountainclimbers, så bliver man skuffet. Her er der fokus på styrketræning, teknik samt introduktion af begge.

Årsagen til at ens puls flyver i vejret skyldtes den belastning man laver/får af at løfte lidt tungere efterhånden.

TeamWod

Er ligeledes et af vores Cross Training koncepter og beskrevet separat.

300 / Konkurrencehold

Holdet er for dig, der gerne vil mere; presses mere – eller bare udfordre dig konkurrencegen, imod dig selv eller andre.

Det er til tider hårde, brutale og ubarmhjertige WODs.

Træningen kan foregå inden- og udendørs – og kan endvidere være inspireret af andre elementer end vægtstænger; f.eks. OCR.

Der er tale om ren udmattelse og positiv udvikling på højt plan.